Bevezetés a számítógépi grafikába/Komputergrafika1 tételsor 2006.

Tételsor

  1. Cohen Sutherland algoritmus
  2. A számítógépi grafika hardvere: digitalizálók, rajzgépek fajtái és működési elvük. Grafikus display és grafikus kártyák (VGA, SVGA), A számítógépi grafika szoftvere, csoportosítások
  3. Grafikus képek kódolása, tárolása, használata (Huffmann kód, RLE kód; stb.) BMP, PCX, GIF, JPEG, WMF, TIFF, AVI, MPEG stb. formátumok. Raszteres és vektoros grafika összehasonlítása.
  4. Alapvető raszteres algoritmusok. Szakasz rajzolása, DDA, Midpoint algoritmus.
  5. Körrajzoló algoritmus. Window-Viewport transzformáció
  6. Delphi Grafika/ C# grafika áttekintés
  7. Hermit interpoláció,
  8. Approximáció, Bezier görbe és tulajdonságai
  9. Homogén koordináták, pl. a felhasználásukra, Ponttranszformációk síkban és térben, Transzformációk egymás utáni végrehajtása.
  10. Testmodellezés: Drótváz modell, B-rep
  11. Láthatósági kérdések- Backface culling, Konvex pomliéderek láthatósága
  12. Tér leképezése a síkra: centrális vetítés, párhuzamos vetítés.